Laiskotteleks sää koskaan

Juhannukset on juhlittu ja sääkin oli juhannuksena kuin morsian. Tosin morsian taisi tässä tapauksessa olla lähinnä mallia Johanna "Tu...

Juhannukset on juhlittu ja sääkin oli juhannuksena kuin morsian. Tosin morsian taisi tässä tapauksessa olla lähinnä mallia Johanna "Tuksu" Tukiainen. Juhannus sujui sopivassa suhteessa saunoen, skumppailen ja treenaten. Vähän ehdin siis laiskotellakin.

Laiskottelu tuli mieleeni, kun paikallinen media tässä taannoin haastatteli mua ja yksi kysymys kuului, että laiskottelenko mä koskaan. Jäin miettimään, että annanko mä sitten kovinkin toimeliaan kuvan itsestäni, koska ei ollut ensimmäinen kerta, kun tuon kysymyksen kuulen. Taannoin eräs työ-tuttu puuskahti saunaillassa, että vaihdanko mä koskaan vapaalle. Kysymys oli siinä kohtaa varmaankin ihan aiheellinen, koska olin saapunut saunailtaan pyöräillen, matkaa n. 150km…

Seuraavaksi Seiskaan?

Myönnettäköön, että syntymästä asti vaivannut "sähköjänis"-syndrooma saa aikaan sen, että mulla pitää koko ajan olla jotain pientä tekemistä viritteillä tai muuten tylsistyn helposti. Onneksi olen hyvä keksimään kaikenlaista puuhaa. Lapsena maalla asuessa kaverit oli kaukana ja sisarukset asuivat muualla, joten oli keksittävä erilaisia mielikuvituskavereita ja käpylehmäleikkejä. Porukoille ei kannattanut valittaa tylsistymistä, koska vastaukseksi sai viittilöintiä kitkemistä odottavan perunapellon suuntaan. Sittemmin aikuisena hiljaisemmat hetket voi täyttää leipomalla, siivoamalla komeroita tai vaikka lähtemällä soutamaan tai höntsäpyöräilemään. Tosin tämä urheiluharrastus pitää nykyisin huolta siitä, että höntsäpyöräilystä on tullut nautittua harmittavan vähän. En tiedä, olisinko kehittynyt urheilussa enemmän vai vähemmän, jos olisin parempi laiskottelemaan.


Tahtoo siis sanoa, että en mä sitten kai laiskottele kovinkaan paljon sanan varsinaisessa merkityksessä. Mutta en koe siitä mitenkään kärsiväni tai kaipaavani "glooriaa" ahkeruudestani. Mulle vaan on luontaisempaa ja jopa rentouttavampaa pysyä pikkuisen aktiivisena kuin vaan olla möllöttää. Ja tarvittaessa osaan kyllä lösähtää sinne sohvan pohjallekin ja esimerkiksi viime aikoina koukuttuminen Henrik VIII:n elämänvaiheiden seuraamiseen on lisännyt sohva-ajan määrää merkittävästi.

Meidän perheen mestari-laiskottelija

You Might Also Like

0 kommenttia