Uuteen kauteen

Tällä viikolla on taas pikkuhiljaa totuteltu järjestelmällisempää treenaamiseen off seasonin jälkeen. Mun kohdalla off season nyt ei ollut ...

Tällä viikolla on taas pikkuhiljaa totuteltu järjestelmällisempää treenaamiseen off seasonin jälkeen. Mun kohdalla off season nyt ei ollut mitään pelkkää vesijumppaa ja virkkaamista, vaan taitavat näin alkuun nämä valmentajan tekemät harjoitusohjelmat olla mun itse laatimia treeniviikkoja kevyempiä. Taannoin bongasin jostain Kunto-mikälienee-lehdestä juoksijan ylimenokauden ohjelman ja huomasin, että siinä oli viikossa sen verta treenejä, mitä mä tein jo kahdessa päivässä.

Menneenä maanantaiaamuna tärisin Tampereen uintikeskuksen pukkarissa kuin krapulainen hamsteri sillä edessä oli eka oikea uintitreeni moneen kuukauteen. Nähtävästi jotain uintitaitoa olin kuitenkin saanut ylläpidettyä omilla satunnaisilla treeneilläni, sillä 40*50m apuvälineillä ja ilman taittui aikoihin 40-47s. Muissa lajeissa vire on ollut vähän hakusessa ja elimistö jotenkin liian herkän tuntuinen. Kai se aattelee, että parempi nyt vaan pysyä täydessä valmiudessa, kun kohta toi emäntä taas keksii lähteä johonkin extreme-suoritukseen. Kuitenkin olen nyt koittanut totuttaa sekä kroppaa että mieltä siihen ajatukseen, että nyt on ok antaa kunnon laskea, jotta sitten ensi keväällä se voidaan nostaa taas uudelle tasolle.

Ei mennyt uintitreeni penkin alle.


Henkisesti olo on aikaisempiin kausiin verrattuna aavistuksen vähemmän innostunut ja enemmän mallttavainen, mikä on mun kohdalla luultavasti hyvä juttu. Tällä hetkellä ei tuntuisi olevan tarvetta käyttää kaikkea ammusvarastoa heti ensimmäisinä treenikuukausina, vaan oikeesti keskittyä tekemään nousujohteinen kausi kaikissa suhteissa. Tiedän muutaman muunkin jutun, jotka voin tulevaisuudessa tehdä vielä entistä paremmin. Onhan ne olleet tiedossa jo aiemmin, mutta toteutus on jäänyt puolitiehen. Samaan ilmiöön olen muuten törmännyt monesti työelämässäkin; uusia ideoita, parannusehdotuksia ja toimenpiteitä syntyy, mutta varsinainen toteutus jääkin sitten puolitiehen. Tätä triathlon-hommelia pitää viedä nyt eteenpäin kuin ihka oikeaa projektia; asetetaan tavoitteet, tehdään projektisuunnitelma, määritetään tarvittavat toimenpiteet ja laaditaan onnistumisen mittarit. Etenemistä seurataan säännöllisin väliajoin.  Enää tarvitsee siis ainoastaan vetää lenkkarit nauhat kireelle ja alkaa suorittamaan hyvää suunnitelmaa.

Projektipäällikkö.

You Might Also Like

0 kommenttia