Hyvä uinti, paha uinti

Viimeiset viikot on treenien puolesta olleet valmentajan sanoja lainatakseni perusmättöä. Maltillisia määriltään ja tehoiltaan. Lähes aina ...

Viimeiset viikot on treenien puolesta olleet valmentajan sanoja lainatakseni perusmättöä. Maltillisia määriltään ja tehoiltaan. Lähes aina haluaisin tehdä enemmän ja kovempaa kuin ohjelman riveillä lukee, mutta nyt olen jopa epätavallisen kurinalaisesti pysynyt ruodussa. Jos ohjelmassa on lukenut 2-3 tunnin mittainen suoritus, olen hyväksynyt itseltäni jopa skaalan alapäähän jäävän suorituksen, kun aiemmin olen hamunnut maksimäärät täyteen aina viimeistä minuuttia myöten. Ylimääräinen energia on tarkoittanut sitä, että olen rasittavuuteen asti kehitellyt uusia ideoita niin työelämän kuin vapaa-ajankin osalta. Esimerkiksi tulevan kauden etelän leiritykset ovat löytäneet paikkansa kalenterista. 

Mielenkiintoinen havainto on se, että meikäläinen, aiemmin nukkumatin vakituisesti hyljeksimä, olen nukkunut paremmin ja säännöllisemmin kun koskaan aikuisiällä. Unirytmi on kuin suoraan ET-lehden sivuilta; eli puoli ysin uutisten jälkeen peiton alle ja aamulla silmät auki Huomenta Suomen -lähetyksen alkaessa.

Viime vuoden lähes paikallaan junnanneet painot puntiksella, ovat nyt lähteneet huimaan nousuun ja kroppa tuntuu imevän voimaa kuin pesusieni. Joudun jopa hätistelemään kaapinkokoisia salimörssäreitä pois, kun meinaa tulla kinaa isoista käsipainoista.

Meidän salin kovin kundi.

Niin, mutta tuohon otsikossa mainittuun uintiin. Alunperin tämän blogikirjoituksen piti käsitellä sitä, kuinka viimein uinnin jumalat ovat vastanneet vuosia kestäneisiin rukouksiini sekä uimalakkien uhraamiseen ja että uinti kulkee nyt kuin tauti. Näin olikin viikon verran ja silloin treeneissä sateli uusia enkkoja oikealta ja vasemmalta. Ote veteen oli löytynyt, meno tuntui rennolta ja vahvistuneiden potkujen ansiosta uintiasento säilyi hyvänä. Kunnes sitten torstai-iltana en päässyt sitten niin mihinkään. Kuin olisi kesäkumeilla yrittänyt sutia aamukuuran liukastamalla tiellä. Ylävartalosta tuntui kadonneen kaikki voima ja potkujen lisääminen sai aikaan välittömän kokovartalo hapotuksen. Ja kaiken tämän seurauksena uinnista katosi rentous ja hakkaamisella sekä yliyrittämisellä ei tässä lajissa edetä mihinkään. Mutta onneksi menneet onnistumiset jaksaa kantaa sen verta, etten juuri jaksanut masentua yksittäisestä huonosta treenikerrasta. 

So true.

You Might Also Like

0 kommenttia