Kaikenlaista ja Katri Helenaakin vielä

Kuluvaan treeniviikkoon on mahtunut niin paljon kaikenlaista, että lähestyvän joulun kunniaksi sitä voisi kutsua sekametelisopaksi. Olen py...

Kuluvaan treeniviikkoon on mahtunut niin paljon kaikenlaista, että lähestyvän joulun kunniaksi sitä voisi kutsua sekametelisopaksi. Olen pyöräillyt sisällä paikallani, hallissa 300m-rataa kiertäen ja ulkona parhaissa maastopyörämaastoissa Pirkkala-Lempäälä välillä. Olen juossut pimeässä metsässä, sisällä tartanilla ja kuntosalin matolla. Oon uinut 50m altaassa, 25m altaassa sekä hyisessä Pyhä- ja Näsijärvessä. No okei, järvikeikat ovat käytännössä olleet mallia "kastaudu ja kilju, kun ei tämä Suomen talvi vielä ainakaan ole lämmennyt niin paljon, että avovesiuintikausi jatkuisi joulukuulle.

Mä ja hiljainen metsätie.

Monipuolista menoa siis ollut. Hallipyöräillessä istuin aika-ajopyörän satulaan ensimmäistä kertaa sitten elokuun kisan. Meno ei tuntunut mitenkään voimakkaalta, eikä aikainen aamuherätys ainakaan auttanut asiaa. Jostain syystä mulla on verenpaine viime aikoina laskennut poikkeuksellisen alas ja se tekee varsinkin aamuisin olon vähän höveliksi. Aamutreenit vaatii siis rauhallista herättelyä ja kunnon lämmittelyä. Nyt alle vaadittiin muutama tiukempi kovatehoinen veto ja kroppa alkoi pöhistä jotakuinkin normaaliin tapaan. Pyöräilyn päälle ohjelmassa oli vielä juoksupyrähdys, enkä muistaakseni ole moista yhdistelmääkään tehnyt sitten kisakauden lopun. Olin siis vähän H. Moilasena, että mites tässä nyt toimitaan. Käsittääkseni tämmöinen sähäkkä lajista toiseen vaihto kuitenkin ikäänkuin kuuluu lajin luonteeseen, joten radallehan se oli lähdettävä. Olo oli tukala; pyörytti ja oksetti, kun könötin menemään kuin humalainen kirahvi. Jotenkin sain kuitenkin vauhdin pidettyä alle 4min/km, joten ihan totaali katastrofi suoritus ei sentään ollut. Seuraavana päivänä olo oli poikkeuksellisen pirteä huolimatta illalla myöhään loppuneista uintiharkoista ja taisin tykittää viikon parhaimmat ja energisimmät treenit. Mun teorian mukaan tahmeahko, mutta silti suunnitelmien mukaan onnistunut edellispäivän intervallitreeni avasi sopivasti pk-määrän jumittamaa kroppaa ja nosti siksi treenivirettä ylöspäin. 


Hölmö kävelijä, etkö tajua pyyhkiä jalkojas.
Tämän kaiken lisäksi olen ehtinyt mm. askarrella joulukortteja, laulaa autossa kilpaa Katri Helenan kanssa Joulumaata ja juoda (terästettyä) glögiä.

Taas yksi joutui telakalle.

You Might Also Like

0 kommenttia