Lempparit ja inhokit

Yhtenä pitkänä treenipäivänä aloin ajankuluksi pohtia kunkin lajin lemppari- ja inhokkitreenejä. Tämmöistä tuli mieleen: UINTI Lemppa...

Yhtenä pitkänä treenipäivänä aloin ajankuluksi pohtia kunkin lajin lemppari- ja inhokkitreenejä. Tämmöistä tuli mieleen:

UINTI
Lemppari: 40*50m pitkässä altaassa. Mahdollisesti lättäreillä, mutta ilman pulliksia. Ja mielellään niin, että vauhti nousee loppua kohden. Sopivilla palautuksilla, että vetoon löytyy oikeasti tehoja, minuutin lähtö hyvänä päivänä ok. Simppeli ja tehokas treeni, jossa kärsimys on kuitenkin rajallista. Alkuun ja loppuun voi tehdä vähän tekniikkadrillejä, nekin on kivoja.

Inhokki: Kaikki pitkät kelaukset 500m:stä ylöspäin. 750m on varmaan kaikista pahin. Aika kuluu hitaasti, kyllästyttää, laskuissa sekoaa ja pahimmassa tapauksessa tulee kauhea pissahätä kesken sarjan.

Swim.



PYÖRÄ:
Lemppari: Pitkä perus-pk, muttei liian pitkä. 4h on melko passeli, pidemmillä alkaa puuduttaa ja tulee nälkä. Jos mukana on huippuhyvää evästä ja semmoista lenkkiseuraa, joka suostuu ottamaan myös vetovuoroja, niin sitten jaksaa jauhaa pitkäänkin. Vaihtoehtoisesti myös muutaman tunnin perusajo höystettynä lyhyillä (1min / 1km), mutta todella kovilla vedoilla on bueno.

Inhokki: Tempo. Minkätahansa pituinen. Pahinta on joku 20-40km. Reisiin sattuu, watit saatana tippuu ja oksettaa.

Bike.


JUOKSU:
Lemppari: Mikä vaan, juoksu on aina kivaa. Yksi parhaimmista on ratajuoksutreeni, jossa 6-8 kertaa 1000m vetoja nouseva vauhtisena. Tuossa treenissä kun vetää jo ensimmäisen vedon aivan överiksi, niin silloin tietää, että tänään on hyvä päivä ja vikassa vedossa mennään sitten ihan kunnolla. Vetotreenien lisäksi pitkä hölkkä mäkisellä metsäreitillä on juoksutreenien parhaimmistoa.


Inhokki: Kaikki pyörän päälle tehtävät juoksut. Tässä vaiheessa voisi jälleen vähän ihmetellä lajivalintaa… Mutta en vaan tykkää yhtään juosta pyöräilyn päälle, mieluummin melkein vaikka pyöräilen juoksun päälle. Syy tähän ei ole, että kokisin pyörä-juoksu-yhdistelmän jotenkin erityisen raskaaksi. Nykyään itse asiassa juoksu saattaa vauhdillisesti kulkea paremmin, kun on pyörälämmöt alla, mutta henkisesti on tylsä lähteä enää suorittamaan vielä toista lajia, kun paljon kivempi olisi jo mennä suihkuun, syömään ja sohvalle makaamaan. 

Run.

You Might Also Like

0 kommenttia