Painavaa asiaa

Olen koko aikuisikäni painanut plus/miinus viiden kilon tarkkuudella saman verran. Kesällä vähemmän ja talvella luonnostaan enemmän. Läski ...

Olen koko aikuisikäni painanut plus/miinus viiden kilon tarkkuudella saman verran. Kesällä vähemmän ja talvella luonnostaan enemmän. Läski lämmittää nääs. Olen aina ollut vähän alavartalopainotteinen, sanotaanko nyt suomeksi että persevä. Muistan vieläkin hetken jostain esiteinivuosilta, kun rannalla joku jätkä huuteli, että tolla tytöllä on kauhean iso perse. Kommentissa oli liiottelun makua, sillä väitän, ettei hanurini kuitenkaan yllä mihinkään J Lo tai Kim Kardashian maisiin sfääreihin. Kerran sain lenkillä kuulla olevani ihan lauta ja onhan minua pojaksikin luultu useampaan otteeseen. Nyt moiset sukkeluudet jaksaa naurattaa, mutta joskus aikoinaan kävin läpi useamman vuoden, ellen jopa vuosikymmenen mittaisen epävarmuuskauden kroppani kanssa, joka oireili milloin milläkin tavalla. Sittemmin ikävuosien tuoman perspektiivin ja seesteisyyden myötä negatiiviset ajatukset ovat väistyneet. Nykyinen harrastus on opettanut näkemään kropan vähän niinkuin työvälineenä, ja enemmän kiinnostaa se, mitä kropalla pystyy tekemään, kuin miltä se näyttää. Lisäksi olen huomannut, että elimistö osaa ruokahalun avulla fiksusti säädellä suusta alas menevää syötettä niin, että mitat pysyvät suhteellisen vakioina.

Kylläpä innostaa uimaan meno. Tai sitten ei.
Onhan tämä harrastus muokannut vartalon mallia melkoisesti. Reidet alkavat ainakin omasta mielestä lähennellä mallia pikaluistelija, eivätkä ne lukemattomat pyörän selässä vietetyt kilometrit ainakaan ole pienentäneet takalistoa. Uinnin ansiosta levinneet hartiat sentään vähän tasapainottavat kokonaisuutta. On ihan siistiä näyttää melkein ”oikealta urheilijalta".

Tämän kesän riemuvoitto: yrtit kasvaa.
Paino nousi aiheeksi, koska se on jostain syystä viime aikoina humpsahti yllättäen alaspäin. Mitään merkittävää muutosta ei treenimäärissä tai ruokahuollossa ole tapahtunut ja heräsin asiaan vasta, kun kaikki housut tuntuivat olevan henkseleiden tarpeessa. Yllättäen samaan aikaan sekä juoksu että myös pyörä tuntuvat kulkevan superhyvin. Juoksussa varmasti tästä tahattomasta tiivistymisestä onkin hyötyä, mutta ihmettelen kuinka keventymisellä näyttäisi olevan positiivinen vaikutus myös kammen pyörittämiseen. Sen verta olen kuitenkin huolissani kataboliasta ja lihaskadosta, että eilen illalla mulla on treffit kahden miehen, Benin ja Jerryn kanssa.
Miehet mun makuuni.

You Might Also Like

0 kommenttia