Postikortti

Muistatteko kun ennen matkoilta piti aina lähettää postikortti. Joku nätti maisemakuva tai sitten niitä semmoisia, jossa tytöt makasi pakar...

Muistatteko kun ennen matkoilta piti aina lähettää postikortti. Joku nätti maisemakuva tai sitten niitä semmoisia, jossa tytöt makasi pakarat hiekassa rannalla. Niihin piti aina pitkin hampain runoilla jotain, tyyliin “Hei äiti ja isä! Täällä on tosi lämmintä ja aurinkoista, +26 astetta. Olemme uineet paljon joka päivä. T. Johanna”. Mutta lähettääkö postikortteja enää kukaan vai jaetaanko kaikki kuulumiset ja bikini-babe kuvat samantien watsupissa tai muussa. Mun mielestä perinteisiä postikortteja pitäisi ehdottomasti lähettää enemmän.

Jos nyt kirjoittaisin postikortin täältä reissusta siinä lukisi jotain tämmöistä.

Terveisiä auringosta.

Gran Canaria 6.1.2017

Hei!

Tulimme tänne Kanarialle, kun minulla paleltui Suomen pakkasissa isovarvas. Olin ulkoilemassa ja kotona huomasin, että minun sukassa oli iso reikä. Varvasta särkee vieläkin, jos se saa kylmää. Myöhemmin huomasin, että minulla on lähes kaikissa sukissa reikiä. Toivoisin, että joku ostaisi minulle uusia sukkia.

Täällä on tosi lämmintä ja aurinko paistoi tänään kuumasti koko päivän. Aamulla kävimme meressä uimassa ja vesikin oli tosi lämmintä. Minä juoksin koko matkan uintipaikalta takaisinpäin, vaikka matkalla oli isoja mäkiä. Olin kuitenkin tosi reipas ja juoksin ne kaikki ylös hurjaa vauhtia. Iltapäivällä kävimme juomassa limsat rantakadulla ja katselimme saippuakuplia puhaltavaa miestä.

Reipas juoksija.
Asumme täällä todella korkean mäen päällä. Jokaisen lenkin päätteeksi vähän väsyttää polkea sitä ylös. Katsoimme kellosta, että meillä menee siihen lähes kymmenen minuuttia. Tänään olimme kovin väsyneitä, koska kävimme päivällä vielä ajamassa yhden tosi korkean vuoren. Yksi vanha mies meni sähköpyörällä lopussa minusta ohi ja minua harmitti paljon.

Täällä me asumme.
Täällä on todella paljon pyöräilijöitä ja minä olen oppinut uuden tavan, millä tunnistan oikein kovat pyöräilijät. Ne tuoksuvat hyvälle. Ja puhtaalle. Luulen, että joku pesee niiden puolesta pyykkiä tai sitten niillä on tosi paljon vaatteita. Kerran minä yritin seurata niitä ylös vuoren rinnettä pitkin, mutta hetken päästä en enää jaksanut.

Huomenna menemme pitkälle pyöräretkelle. Matkalla pysähdymme ostamaan limsaa ja suklaata.

Terveisiä sinne kotiin.


t. Johanna

Postikorttimaisemako?

You Might Also Like

0 kommenttia